پرستو

بی‌دین‌های چینی-بی‌چین‌های‌ دینی

پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 وقتی می‌خواهی خودت را به جمعی که را نمی‌شناسندت معرفی کنی چه کاری می‌کنی؟ باید از راهی وارد شوی که برای آن‌ها آشناست و آن را می‌شناسند. مثلا حضرت علی‌اکبر(ع) در روز عاشورا، خود را فرزند حسین‌بن‌علی(ع) و از نزدیکان رسول‌الله(ص) معرفی کردندزبان بین‌المللی امام زمان(عج) در هنگام ظهور چیست؟ زبان فطرت! فطرت مردم جهان بیدار است. امام حسین(ع) با فطرت چه ارتباطی دارد؟"تو" چقدر برای شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان تلاش کرده‌ای؟ چقدر وجدانت از " بی‌دینی ناخداپرستان چینی"، چین و  چروک برداشته است؟...

1- وقتی می‌خواهی خودت را به جمعی که را نمی‌شناسندت معرفی کنی چه کاری می‌کنی؟ باید از راهی وارد شوی که برای آن‌ها آشناست و آن را می‌شناسند. مثلا حضرت علی‌اکبر(ع) در روز عاشورا، خود را فرزند حسین‌بن‌علی(ع) و از نزدیکان رسول‌الله(ص) معرفی کردند. یا حضرت قاسم(ع) خود را فرزند امام مجتبی(ع) و سبط رسول‌الله(ص) نامیدند.

2- امام زمان(عج) هنگام ظهور خود را طوری معرفی می‌کنند که برای مردم جهان آشناست. صیحه‌ی جهانی مهدی (عج) این‌گونه است: «یا اهل العالم ان جدى‏ الحسین‏ قتلوه‏ عطشانا؛ یا اهل العالم ان جدى الحسین ذبحوه جوعانا؛ یا اهل العالم ان جدى الحسین صلبوه عریانا». چرا در زمان ظهور حضرت(عج)، محور، انتقام خون اباعبدالله(ع) است و شعار یاران ایشان "یالثارات الحسین(ع)" است؟ چرا "معرفی‌نامه‌"ی جهانی مهدوی(عج)، با خط حسینی(ع) است؟ چرا حضرت(عج) خودشان را با اباعبدالله(ع) برای جهانیان معرفی می‌کنند؟آیا این به این معنا نیست که نام "حسین(ع)" برای مردم عصر ظهور نامی آشناست؟

3-زبان بین‌المللی امام زمان(عج) در هنگام ظهور چیست؟ زبان فطرت! فطرت مردم جهان بیدار است. امام حسین(ع) با فطرت چه ارتباطی دارد؟ چرا حضرت آدم(ع) با شنیدن نام امام حسین(ع) دلش لرزید؟ چرا نام حسین(ع)، ناقوسِ دلِ بسیاری از مسیحیان را به لرزه درمی‌آورد؟

4- "تو" چقدر برای شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان تلاش کرده‌ای؟ آیا می‌دانی در این نبرد نابرابر رسانه‌ای، یکی از موثرترین راه‌های فرو ریختن پایه‌های امپراتوری تبلیغاتی صهیونیستی، معرفی امام حسین(ع) است؟ چقدر وجدانت از "بی‌دینی ناخداپرستان چینی"، چین و  چروک برداشته است؟ چقدر دغدغه شیعه کردن آن‌ها را داری و بعد از نمازت برایشان دعا می‌کنی؟یا تو هم مانند خیلی "بی‌چین‌های دینی" دیگر(غیر دینی‌هایش به کنار!)فقط بدنبال نان حلال و علم بی‌ملال چه می‌گردی؟ اصلا به من چه مربوط که مردمان "بازار شام نیویورک"، مسلمانان را "خارجی" بپندارند؟ خارج از انسانیت!به من که تشت‌های طلای پر از "انسانیت" را جلوی فلان پادشاه و رئیس جمهور بگذارند؟ انسانیت ذبح شده! به من چه که هنوز هم در "خرابه‌"های آمریکا و انگلیس و فرانسه عده‌‌‌ای جان می‌دهند؟ خرابه‌های شعبه‌ی آفریقا! چقدر برای جهالت مردم اروپا و آمریکا آتش گرفته‌ای و گریه کرده‌ای؟ چقدر برای یادگرفتن زبان انگلیسی و فرانسه و اسپانیولی و چینی و... وقت گذاشته‌ای؟ چقدر از ظرفیت فضای مجازی برای این کار استفاده کرده‌ای؟ "شناس ‌نامه‌ " حسین (ع) را برای چند نفر ایمیل کرده‌ای؟ «إنّی لا أرَى‏ المَوتَ‏ إلّا سَعادَةً، وَالحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرَما» را به چند زبان ترجمه کرده‌ای و به گوش چند نفر رسانده‌ای؟ می‌دانی با "دستان" عباس(ع) می‌شود دست چند نامسلمان را گرفت و مسلمانشان کرد؟ تو چه می‌دانی با علی‌اصغر(ع) چند میلیون نفر از مردم جهان را می‌توان آزاد کرد؟ تو چه می‌دانی گوشه‌ی‌چادر زینب(س) چند نفر را محجبه می‌کند؟ تو چه می‌دانی... و تو چه می‌دانی عاشورا چیست؟ و تو چه می‌دانی حسین(ع) کیست؟

بخشی از  این نوشتار برگرفته از سخنان حجت‌الاسلام پناهیان است.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۷
محمدرضا کوهکن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی